Betalning per banköverföring - Nytt betalningssätt

1) Ett säkert betalningssystem

 

Det är ett bekvämt sätt att betala på från i stort sett vilken del av världen som helst. Du behöver bara en telefon eller tillgång till din internetbank för att kunna göra överföringen. Det är dessutom en möjlighet för de som fortfarande känner osäkerhet inför att lämna sin kreditkortsinformation på nätet.

2) Bokningsprocess

Hotelopias bokningsprocess är fortfarande den samme och utan någon extra kostnad. Den enda skillnaden är i det momentet då du väljer betalningssätt. Du bör då välja banköverföring.


För att slutföra bokningen och betala per överföring bör du ringa vårt Call Center, 902 430 419, så att vi kan skicka, per e-post, de dokument du behöver för att kunna betala med hjälp av banköverföring.


När du är klar med överföringen bör du skicka transaktionskvittot till oss på e-post och när vi har godkänt operationen skickar vi den definitiva bokningen till dig.


3) Utskrift av tjänsterabattkupong

När vi godkänt banköverföringen skickar vi den definitiva bekräftelsen av bokningen till den e-postadress som du angivit under bokningsprocessen. Det är absolut nödvändigt att visa upp rabattkupongen när du anländer till ditt boende.

Tillgång till bokningen

Du kan gå in på din bokning när du vill från övre högra delen av webbsidan genom att skriva in din bokningskod och den e-postadress som du använt under bokningsprocessen. På den här sidan kan du se din bokning, avbeställa, eller på nytt skicka tjänsterabattkupongen.

För att göra ändringar i din bokning bör du kontakta vårt Kundtjänstcenter.

Vanliga frågor

Kan jag välja banköverföring som betalsätt för alla mina bokningar?

Nej, detta betalningssätt är enbart tillgängligt för bokningar på 600€ eller mer.

Hur långt i förväg bör jag boka för att kunna betala per överföring?

Bokningen bör göras minst 15 dagar innan vistelsens datum. Överföringen kan ta upp till 72 timmar innan den godkänns, så därför rekommenderar vi att boka i god tid så att vi kan behandla bokningen utan problem.

Kan jag välja att betala per överföring för viket hotell och pris som helst?

Det är EJ möjligt att betala per överföring i följande fall:

  • När du valt "Betala på hotellet"
  • När bokningen medför avgifter för avbeställning från och med tredje dagen från bokningens datum.
  • När hotellets kostnad är "ej återbetalbar"

Vem står för överföringens kostnad, i de fall det förekommer?

När bokningen betalas bör kunden även betala kostanden för överföringen, i det fall det förekommer.

Vid avbeställning av bokningen står Hotelopia för kostnaden för överföring som kan uppstå när återbetalningen görs.