BÄSTA-PRIS-GARANTI PÅ HOTELOPIA

Villkor

På Hotelopia är vi övertygade om att kunna erbjuda dig de allra konkurrenskraftigaste priserna. Därför lovar vi följande: om du hittar ett billigare alternativ på samma hotell på samma ort och samma datum på någon annan hemsida än Hotelopia så betalar vi tillbaka mellanskillnaden. För att denna garanti ska gälla måste du följa Bästa-pris-garantivillkoren.

  1. Boka och betala ditt boende via Hotelopia.
  2. Hitta ett billigare boendealternativ (i samma valuta) på samma hotell, ort och datum samt samma typ av rum och villkor 24 timmar efter att du har bokat och betalat ditt boende på Hotelopia och minst 72 timmar innan ankomst till hotellet.

    Priset bör inkludera samma tjänster som bokningen på Hotelopia (serviceavgifter, skatter, övriga kostnader, etc)
  3. Skicka in följande uppgifter med hjälp av formuläret som finns under "Kontakt": (Ändring/avbeställning av bokning):

    • Bokningsnumret från Hotelopia

    • Hotellets namn

    • Ankomstdatum

    • Hemsidans namn och det billigare pris som du hittat

    • Ditt för- och efternamn

    • Din e-postadress (Du måste ange samma e-postadress som du använde för bokningen på Hotelopia)

    • Bifoga en skärmbild av webbsidan där du har hittat ett bättre pris. På denna skärmbild måste man tydligt kunna se alla detaljer som beaktas för att denna garanti ska gälla.

  4. Vår bästa-pris-garanti gäller inte i samband med erbjudande såsom t ex pensionärsrabatter, etc utan endast för normalpriser.
  5. Garantin gäller inte heller för de speciella logiprogram som finns i vissa länder och som använder ett system med kuponghäften (rabattkuponger med fast pris) eller liknande system. Garantin gäller inte heller för paketresor som erbjuder hotell i kombination med transfer, utflykter och så vidare.
  6. Hotelopia måste kunna kontrollera att det lägre priset verkligen är tillgängligt och att det kan bokas online av vilken användare som helst.
  7. Det maximala belopp som kan återbetalas är den totala summan för bokningen.

    Om samtliga villkor uppfylls kommer Hotelopia att betala tillbaka mellanskillnaden mellan det pris du betalade på Hotelopias hemsida och den andra hemsidan.
  8. Återbetalningen görs i samma valuta och via samma betalningsmetod som användes vid bokningen på Hotelopia.
  9. Den person som gör reklamationen måste vara innehavare av kredit-/debitkortet och vara den person som utförde bokningen på Hotelopia.
  10. Endast en reklamation per person och månad är tillåten. Denna begränsning gäller även i de fall där den person som redan har dragit nytta av denna bokningstyp är följeslagare/sällskap till innehavaren av betalkortet och som återigen gör en bokning för att dra nytta av bästa-pris-garantin.

Giltig reklamation:

Vår bästa-pris-garanti gäller inte i samband med erbjudande såsom t ex student- eller pensionärsrabatter, grupprabatter eller andra liknande erbjudanden eller rabatter etc utan endast för normalpriser. Garantin gäller inte heller för de speciella logiprogram som finns i vissa länder och som använder ett system med kuponghäften (rabattkuponger med fast pris) eller liknande system. Garantin gäller inte heller för paketresor som erbjuder hotell i kombination med transfer, utflykter och så vidare.

Om samtliga villkor uppfylls och du har gjort en bokning på samma hotell och på samma datum till ett lägre pris på en annan hemsida kommer Hotelopia att betala tillbaka mellanskillnaden mellan det pris du betalade på Hotelopias hemsida och den andra hemsidan. Reklamationen sker enligt följande:

  1. Reklamationen måste göras inom 24 timmar efter att du gjort bokningen på Hotelopia.
  2. Hotelopia kommer att bekräfta mottagande av giltiga reklamationer inom 3 arbetsdagar.
  3. Reklamationerna måste baseras på en jämförelse av samma: rumstyp, hotell, ort, datum samt övriga förutsättningar. Priset måste inkludera samma tjänster och avgifter som inkluderas i den bokning som gjorts på Hotelopia (t.ex. serviceavgifter, övriga kostnader, skatter, moms, frukost och så vidare).
  4. Garantin gäller för bokningar för upp till 4 personer och maximalt 7 nätter.
  5. Återbetalningen av mellanskillnaden kommer att göras efter att personen har vistats på det hotell som han eller hon bokade på Hotelopia. Pengarna betalas tillbaka till det kredit-/debitkort som användes vid bokningen inom 30 arbetsdagar efter hotellvistelsen.
  6. Hotelopia måste kunna kontrollera att det lägre priset verkligen är tillgängligt och att det kan bokas online av vilken användare som helst.
  7. Hotelopia kommer inte att göra några återbetalningar om Hotelopias pris jämförs med priset för ett hotellrum som ingår i ett paketerbjudande, om priset visas i en annan valuta än den som visas på Hotelopia, eller om priset erbjuds på en hemsida som tillhör företag som tillhandahåller logi eller hotellkedjor.